Kjøpsvilkår

Frakt og levering
Din bestilling sendes med Postens Servicepakke. Fraktkostnad kommer opp når du velger å gå til kassen.
Normalt leverer vi dine bestilte varer innen 2 dager etter mottatt bestilling. I høysesong kan det drøye noe lenger. Vi tar imot og leverer alle bestillinger i den rekkefølge de kommer inn til oss. Vi reserverer oss mot eventuelt sluttsolgte varer. Ved lengre leveringsforsinkelser har du alltid anledning til å heve kjøpet.

Det er viktig at du henter pakken på posten innen hentefristen. Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et returgebyr på kr 500,- for ekspedering, pakking, emballasje, frakt, postoppkravsavgift, returfrakt, returbehandling samt innsortering tilbake på vårt lager. Betaler du ikke avgiften innen betalingsfristens utløp tilkommer først kr 70,- i purregebyr og deretter kr 70,- i inkassovarselgebyr. Er gebyret fortsatt ubetalt tilkommer kr 210,- i betalingsoppfording. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten. Returgebyret faktureres deg i etterkant.

Hvis du oppdager en skade på pakken innen du åpner den skal du umiddelbart melde fra om dette til utleveringsstedet der du har hentet forsendelsen din. Hvis du allerede har åpnet forsendelsen når du oppdager skaden, skal du følge instruksjonene på baksiden av returnotaen som følger med forsendelsen.

Betaling
25% mva er inkludert i alle priser. Det kommer ingen ytterligere avgifter til for web-bestillinger foruten de som står i varelisten når du gjennomfører kjøpet ditt. Du har anledning til å velge hvilken betalingsform som passer deg best. Vi tilbyr 2 ulike måter du kan betale din web-bestilling på:

Kortbetaling (Ingen tilleggsavgifter)
Velger du å betale med bankkort tilkommer det ingen ekstra avgift unntatt frakt. Vi aksepterer VISA og MasterCard. Når du betaler med bankkort behandles transaksjonen av vår betalingspartner DIBS for å garantere rask og sikker betaling. Ved betaling med kort forbeholder Presthus Retail AS / Galla-Antrekk seg retten til å kontrollere kortets gyldighet, adresseopplysningene på kjøperen og at det er dekning for kjøpesummen. Presthus Retail AS / Galla-Antrekk forbeholder seg retten til å annulere kjøpet.

Postoppkrav (Postens oppkravsgebyr kommer i tillegg)
Når du bestiller mot postoppkrav tilkommer Postens oppkravsgebyr i tillegg, foruten fraktkostnad. Bestillinger som leveres mot postoppkrav betales kontant ved henting av pakken på Posten. Har vi mottatt ditt mobilnummer får du melding fra Posten om når pakken er klar til henting på utleveringsstedet. Har du ikke mobilnummer mottar du en hentelapp i papirformat fra Posten.

Henting av pakke
Ved å logge deg inn på "min konto" i nettbutikken kan du følge pakken i postgangen. Hentevarsel gis av Posten når pakken ankommer postkontoret. Varsel gis stort sett KUN PÅ SMS eller e-post. Husk å alltid ha oppdatert ditt mobilnummer og din e-postadresse hos oss. Dette er de opplysningene Posten bruker når de skal sende hentemelding til deg. Så lenge Posten har sendt ut varsel er det fullt og helt ditt ansvar å hente pakken innen fristen. 

Retur, bytting og angrerett
Bytte- og angrekjøp kan gjøres innen fjorten (14) dager etter at varene er mottatt, forutsatt at du ikke har brukt varen og at den returneres i uskadd stand, i originalforpakning. Vi kan dessverre ikke bytte eller ta i retur skjorter som er åpnet! Følg anvisningene på returnotaen som du laster ned her og legg ved fakturaen eller kopi av denne. Ved bytte og returer står du selv for fraktkostnad og transportrisiko. Returvarer skal ikke sendes som postoppkrav eller etterkrav. Last ned angrerettsskjema her.

Dersom du angrer kjøpet ditt gjør du slik:
Send varene, sammen med faktura eller kopi av denne til vår adresse:

Galla-Antrekk
Presthus Retail AS
Dragesetvegen 12
6793 Innvik

Hvis du får en feil eller feilekspedert vare skal du gi oss beskjed så fort som mulig, dog senest innen fjorten (14) dager. Returner varen i samme stand som du mottok den. Legg ved returnotaen som sendes sammen med leveransen, samt fakturaen eller kopi av denne. Vi sender deg en ny vare og står for returfrakten.

Returner varen sammen med din kvittering til:

Galla-Antrekk
Presthus Retail AS
Dragesetvegen 12
6793 Innvik


Reklamasjoner
Dersom du får en vare med feil eller mangler er vi takknemlige for din hjelp med å påpeke disse så raskt som mulig. Er det en godkjent reklamasjon erstatter vi en ny vare til deg og betaler tilbake dine portokostnader, iflg Postens portotakster. Kommer vi ikke overens kan du henvende deg til Forbrukerkontoret, da vi følger deres retningslinjer.

Ved reklamasjon sendes varen, sammen med din kvittering til:

Galla-Antrekk
Presthus Retail AS
Dragesetvegen 12
6793 Innvik



Skriv en kort beskrivelse av hva som er feil/hva som har skjedd. Marker feilen på varen med en tape-bit el.l. Ved godkjent reklamasjon sender vi deg en ny vare i tilsvarende design og størrelse. Skulle vi være utsolgt for denne varen kontakter vi deg. Da tilbyr vi deg enten en annen vare med tilsvarende verdi eller pengene tilbake. Vær vennlig å skriv din e-post adresse samt et telefonnummer du er å treffe på dagtid. Angi hvilket kontonummer du ønsker pengene tilbakebetalt til.

Tilbakebetalinger skjer innen 30 dager etter at vi har mottatt varene i retur.

Personvern og sikkerhet
For å kunne gjennomføre et kjøp må enkelte personopplysninger gis. Vi tar ansvar for alle personopplysninger som du gir oss eller som vi får del i når du handler eller ved rekruttering. Opplysningene brukes til vurdering, dekning og gjennomføring av leveringsavtalen og for å forvalte den kunderelasjonen som oppstår, vedrørende tilbud rettet mot markedsaktiviteter som organiseres av Presthus Retail AS / Galla-Antrekk, for inndrivelse av utestående betalinger, bedrageribekjempelse og for å oppfylle lovbestemte skyldigheter. Presthus Retail AS / Galla-Antrekk gir ingen opplysninger til tredjepart. Opplysningene finnes kun internt hos oss. Krav om innsyn i dine personopplysninger kan du stille til [email protected]
 

Kundeservice
Vår kundeserviceavdeling hjelper deg med alle spørsmål om bestillinger, kvaliteter, størrelser, leveringer, reklamasjoner, retur/bytte av varer eller betaling. Ta kontakt via e-post til [email protected] eller på vår servicetelefon 468 86 719.

Har du problem med å få sendt din bestilling? Kontakt oss så hjelper vi deg gjerne.

Posten Norge Bring Norge Klimanøytral Servicepakke VISA MasterCard